Ogłoszenie o naborze na stanowisko zastępcy Komendanta komisariatu Policji w Terespolu.
OGŁOSZENIE Nr 1/2014
KOMENDANTA MIEJSKIEGO POLICJI W BIAŁEJ PODLASKIEJ
z dnia 3 kwietnia 2014 roku
w sprawie postępowania kwalifikacyjnego na stanowisko
ZASTĘPCY KOMENDANTA KOMISARIATU POLICJI W TERESPOLU
Komendy Miejskiej Policji w Białej Podlaskiej
§ 1
W celu dokonania doboru na wakujące stanowisko Zastępcy Komendanta Komisariatu Policji w Terespolu Komendy Miejskiej Policji w Białej Podlaskiej, ogłaszam rozpoczęcie postępowania kwalifikacyjnego.
O stanowisko to mogą ubiegać się funkcjonariusze spełniający poniższe kryteria:
1. W zakresie wymagań niezbędnych:
- pełniący służbę w Policji,
- spełniający wymagania w zakresie wykształcenia, kwalifikacji zawodowych i stażu służby określone przepisami Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 19 czerwca 2007 r. w sprawie wymagań w zakresie wykształcenia, kwalifikacji zawodowych i stażu służby, jakim powinni odpowiadać policjanci na stanowiskach komendantów Policji i innych stanowiskach służbowych oraz ich mianowania na wyższe stanowiska służbowe (Dz. U. z 2007 r., Nr 123, poz. 857 z późn. zm.),
- spełniający wymagania w zakresie stopnia policyjnego zgodnie z art. 6d ust. 3 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz. U. z 2011 r., Nr 287, poz. 1687 z późn. zm.).
2. W zakresie wymagań pożądanych posiadający:
- wykształcenie wyższe z tytułem zawodowym magistra lub innym równorzędnym,
- co najmniej 8 – letni staż służby w Policji,
- co najmniej 5 – letnie doświadczenie w realizowaniu zadań w służbie prewencyjnej,
- co najmniej 3 - letnie doświadczenie w kierowaniu komórkami lub jednostkami organizacyjnymi Policji,
- poświadczenie bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „ściśle tajne”.
3. Ponadto wskazane jest posiadanie:
- wykształcenie wyższego z zakresu organizacji, zarządzania lub organizacji i zarządzania albo ukończenie studiów podyplomowych, przeszkolenia lub kursu z tego zakresu lub z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, lub
- wykształcenia wyższego o kierunku prawniczym, administracyjnym lub bezpieczeństwa i porządku publicznego, albo
- co najmniej 3– letniego doświadczenia zawodowego w prowadzeniu zajęć dydaktycznych jako „nauczyciel stowarzyszony”.
§ 2
Oferty kandydatów winny zawierać:
- CV i list motywacyjny;
- kopię ostatniej opinii służbowej kandydata (oryginał do wglądu);
- potwierdzony przez komórkę kadrową szczegółowy przebieg służby;
- pisemną koncepcję pracy na stanowisku Zastępcy Komendanta Komisariatu Policji w Terespolu. Koncepcja pracy powinna zostać opracowana w oparciu o obowiązujące akty prawne, w tym regulamin Komisariatu Policji w Terespolu z dnia 28 stycznia 2014 r. (ze zm.) W przypadku zadań zastępcy kierownika jednostki koncepcja uwzględnia wyłącznie. zakres zadań przewidzianych dla tego stanowiska i jednocześnie winna wpisywać się w strategię działania jednostki organizacyjnej Policji. Jedynie w ograniczonym zakresie może odnosić się do zadań przewidzianych dla kierownika jednostki organizacyjnej Policji np.: zarządzania jednostką i kreowania w niej polityki kadrowej. Koncepcja nie powinna przekraczać 6 stron, napisanych czcionką Arial 12, interlinia 1,5, marginesy standardowe 2,5 cm;
- pisemną zgodę na poddanie się procedurze kwalifikacyjnej prowadzonej na zasadach i w trybie określonym przez zarządzającego postępowanie kwalifikacyjne,
- pisemne oświadczenie potwierdzające występowanie lub nie zależności kandydata tj. bycia małżonkiem(ą), krewnym(ą) do drugiego stopnia włącznie lub powinowatym(ą) pierwszego stopnia oraz stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli z pracownikiem lub policjantem Komisariatu Policji w Terespolu;
Wzory oświadczeń są dostępne w poradniku do „Ogólnego trybu i zasad przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnych na wybrane stanowiska służbowe w Policji” w rozdziale VI wzór nr 1 i 2 umieszczonym na stronie internetowej www.isp.policja.pl w banerze Dobór wewnętrzny na wybrane stanowiska w Policji;
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie (oryginały do wglądu);
- kopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje zawodowe (oryginały do wglądu);
- kopie innych dokumentów świadczących o doświadczeniu i kwalifikacjach zawodowych.
§ 3
Zarządzający postępowanie kwalifikacyjne w drodze decyzji powoła komisję do przeprowadzenia postępowania kwalifikacyjnego. Komisja pracuje na podstawie „Ogólnego trybu i zasad przeprowadzania postępowań kwalifikacyjnych na wybrane stanowiska służbowe w Policji” wprowadzonych przez Komendanta Głównego Policji do stosowania z dniem 1 maja 2012 roku.
§ 4
Zakres podstawowych zadań realizowanych na stanowisku objętym postępowaniem kwalifikacyjnym:
- zarządzanie podległym pionem prewencji Komisariatu pozwalające na efektywne, sprawne i jakościowe realizowanie zadań Policji, przepisów wykonawczych do ustaw, zadań określonych w regulaminie jednostki oraz poleceń Komendy Miejskiej Policji w Białej Podlaskiej;
- sprawowanie bieżącej kontroli i nadzoru nad wykonywaniem zadań przez komórki organizacyjne służby prewencyjnej Komisariatu oraz egzekwowanie ich wykonania;
- planowanie i organizowanie pracy podległych funkcjonariuszy i pracowników, mając na względzie zapewnienie ciągłości służby oraz właściwy poziom realizacji zadań i czynności służbowych;
- współpraca z organami administracji publicznej, samorządem terytorialnym, placówkami oświatowymi, organami samorządu mieszkańców oraz innymi organizacjami społecznymi w zakresie utrzymania i poprawy bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie właściwości Komisariatu;
- współpraca z prokuraturą i sądem w zakresie nadzorowanych zadań;
- współuczestniczenie w kierowaniu jednostką oraz wspomaganie Komendanta Komisariatu Policji w Terespolu w zakresie nadzoru nad funkcjonowaniem wszystkich komórek organizacyjnych Komisariatu;
- nadzór nad przestrzeganiem przez podległych policjantów i pracowników obowiązujących przepisów i procedur;
- zapewnienie przepływu informacji pomiędzy służbą prewencyjną i kryminalną w Komisariacie,
- podejmowanie decyzji rozstrzygających zasadnicze problemy wynikające z bieżącego funkcjonowania służby prewencyjnej w Komisariacie,
- zapewnienie prowadzenia działalności sprawozdawczej w zakresie służby prewencyjnej, w tym w Systemie Elektronicznej Sprawozdawczości w Policji (SESPol),
- nadzór nad właściwym wykorzystaniem i utrzymaniem sprawności technicznej środków transportu, sprzętu i wyposażenia;
- rozpoznawanie potrzeb szkoleniowych i doskonalenia zawodowego podwładnych oraz prowadzenie doskonalenia zawodowego lokalnego w miejscu pełnienia służby w zakresie zagadnień służby prewencyjnej;
- czuwania nad zapewnieniem bezpieczeństwa służby i pracy w nadzorowanych komórkach organizacyjnych.
§ 5
Oferty, z podaniem adresu do korespondencji, telefonów kontaktowych oraz adresów e-mail, należy składać w Zespole Kadr i Szkolenia Komendy Miejskiej Policji w Białej Podlaskiej, ul. Plac Wojska Polskiego 23, Biała Podlaska, 21-500 w terminie do dnia 18 kwietnia 2014 roku, z dopiskiem: „Postępowanie kwalifikacyjne na stanowisko Zastępcy Komendanta Komisariatu Policji w Terespolu – nie otwierać w sekretariacie”. Do postępowania kwalifikacyjnego mogą przystąpić także policjanci spełniający wymogi, o których mowa w § 1 ogłoszenia, niekandydujący na stanowisko objęte tym postępowaniem, którzy w przypadku pozytywnego zakończenia tego postępowania umieszczeni zostaną na liście kandydató, tj. w rezerwie kadrowej.
W przypadku nadsyłana ofert za pośrednictwem poczty, o zachowaniu terminu decyduje data stempla pocztowego. Oferty nie spełniające wymogów formalnych, niekompletne bądź złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
Dodatkowe informacje dotyczące postępowania kwalifikacyjnego można uzyskać w Zespole Kadr i Szkolenia Komendy Miejskiej Policji w Białej Podlaskiej (tel. służbowy 814 1206, tel. miejski - 83 3448206).
§ 6
Postępowanie kwalifikacyjne zostanie zakończone do dnia 16 maja 2014 roku.
KOMENDANT MIEJSKI POLICJI
W BIAŁEJ PODLASKIEJ
mł. insp. Dariusz Dudzik